logo facebook

כתבה על הקמת המצפור לזכר יוסף – קישור

 

ינואר 2016

מצפור על שם יוסף מועדי נחנך ביער קריית אתא

 

ביום שישי, 8 בינואר 2016, נחנך מצפור חדש ביער קריית אתא על שם רב"ט יוסף מועדי, לוחם גולני שנפל בעזה במבצע עופרת יצוקה, ב-5 בינואר, 2009. למרות הגשם העז, מאות חברים, בני משפחה ונציגי צה"ל, הגיעו לטקס הקמת המצפור.

 

"כשמתבוננים בטיפות הגשם שנופלות כאן היום, אי אפשר שלא להיזכר בדמעות שזלגו מעיניהם של ההורים, המשפחה והחברים. אנחנו מאמינים בגורל, כשאדם נולד זמנו מוקצב מראש, ואף על פי כן, כשמאבדים בן כמו יוסף, זה גורם צער וכאב. אך כשרואים את כל החברים והחברות שהתאספו כאן לכבד את זכרו, זה קצת מקל, והקמת המצפור מביאה גם שמחה למשפחה. אין לי ספק שנשמת יוסף מרחפת כאן, בין העצים והציפורים". שיח' ענטיר מועדי דיבר בטקס חנוכת המצפור על שם יוסף מועדי ביער קריית אתא. האתר מנציח את זכרו של יוסף, חייל גולני שנפל במבצע עופרת יצוקה. למרות הגשם החורפי העז, מאות אנשים הגיעו לכבד את החייל ומשפחתו.

 

סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, מר איוב קרא, ציין שלפי המסורת הדרוזית, "גשם מסמל ברכה ודברים טובים. האתר הזה הוא מקום היסטורי, כאן מנהיגינו חתמו על הברית עם עַם ישראל. הצער והיגון מאותו יום שיוסף נפל בקרב לא יישכח לעולם, אך המקום היפהפה הזה יזכיר לנו את האנרגיה הכל-כך חיובית שאפיינה את יוסף".

 

יער קריית אתא משתרע על פני אגן הניקוז של נחל ציפורי. היער הטבעי סבל שנים רבות מכריתת עצים לא חוקית, משריפות ורעייה לא מבוקרת. דרך הנוף של יער קריית אתא, שאורכה 16 ק"מ, משופעת באתרים היסטוריים מתקופות המשנה והתלמוד. הדרך עוברת מקריית אתא עד הגליל התחתון, דרך חורשות מרהיבות, ומאפשרת תצפיות אל נחל ציפור, אל עמק זבולון, לחורשות אלונים ופסגות הרי הכרמל. כפי שאמר מנהל מרחב צפון של קק"ל, יפתח הרחול, "אנו מקווים שהמצפור הזה יעניק קרן קטנה של אור לחבריו ולמשפחתו של יוסי".

 

סמיר, אביו של יוסף, שירת תחת פיקודו של אל"מ ראסן עליאן, מפקד חטיבת גולני. "מצפור יוסף מועדי הוא מקום שאנשים יבואו אליו לראות את היער והנוף, ולבטא את אהבת הארץ והטבע", אמר אל"מ עליאן. "משפחת מועדי היא חלק משפחת גולני, תמיד נהיה לצדכם ואנחנו מחבקים אתכם".

 

לא היו עיניים יבשות רבות בקהל כשדימה, אחותו של יוסף, דיברה בשם המשפחה. "חלפה עוד שנה, והנה אנו כאן, ואתה לא איתנו. כל שנה ביום ההולדת שלך, הלב שלי נשרף מחדש. אני ואחי גדלנו על הערכים שלך, גדלנו עם שמחת החיים המטורפת שהייתה לך. לומדים לחיות עם הכאב, עם העננה, אך לעולם לא אלמד לחיות עם הגעגוע. אני נרגשת לעמוד במצפור על שם יוסף, ואני מודה בשם המשפחה לקק"ל, שנרתמה למשימה בהתמסרות מוחלטת".

 

את הטכס הנחה מיכאל בן אבו, מנהל מחלקת התרמה בישראל בקק"ל, שאמר שהמצפור מביע "הערכה וכבוד אל בני העדה הדרוזית, שהם האחים שלנו, בלב ובנפש, בחיים, בקרב ובמוות. יהא מצפור זה ביטוי צנוע להודות לכם על קשר הנאמנות האמיץ שבינינו עוד מלפני קום המדינה ועד עצם היום הזה."

 

אלוף פיקוד הצפון סמי תורג'מן אמר שלמרות שלא הכיר את יוסף אישית, "הביקור אצל משפחתו חקוק אצלי בזכרון. זכרו של יוסף היה חקוק בלב, עכשיו הוא חקוק בטבע. הקבוצה הכל כך גדולה של אנשים שהגיעה לכאן היום מעידה איזה אדם מיוחד יוסף היה."

 

ד"ר צבי צמרת, היו"ר לשעבר של המזכירות הפדגוגית של משרד החינוך, עבד שנים רבות יחד עם וואפה, אמו של יוסף, והוא מכיר את המשפחה היטב. "כפי שאמר סגן השר קרא, זהו מקום היסטורי. פה משה דיין חתם על הברית עם הדרוזים, יום אחרי שאחיו, אביו של עוזי דיין, נהרג כאן בטעות על ידי דרוזים. יש בזה אמירה חזקה – דם יכול להוליד עוד דם, אך דם יכול להוליד ברית, ודם יכול להוליד שלום. אני מקווה שהמצפור הזה יהיה מקום של פריחה, שלום ויחד."